05 Apr Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych Go to Brand
PROGRAM OPERACYJNY INTELIGENTNY ROZWÓJ
3.3.3 WSPARCIE MŚP W PROMOCJI MAREK PRODUKTOWYCH – GO TO BRAND
Celem działania jest wzrost konkurencyjności polskich przedsiębiorstw sektora MŚP poprzez internacjonalizację ich działalności gospodarczej. Wsparcie skierowane zarówno dla początkujących eksporterów, jak i przedsiębiorstw z wieloletnią tradycją w tym obszarze, posiadających innowacyjny produkt/usługę, prowadzących samodzielną działalność badawczo-rozwojową, lub które zakupiły/wdrożyły odpowiednie rozwiązania innowacyjne.
Celem realizacji poddziałania jest udzielenie wsparcia przedsiębiorcom uczestniczącym w branżowych programach promocji oraz programach promocji o charakterze ogólnym. Przedsiębiorstwa mogą skorzystać z różnych, indywidualnie dopasowanych narzędzi wsparcia internacjonalizacji: spotkania match-makingowe w celu pozyskania nowych partnerów biznesowych, spotkania i seminaria branżowe, misje przyjazdowe kontrahentów, działania edukacyjne, publikacje w mediach branżowych, działania marketingowe, prezentacja na wspólnych stoiskach targowych.
KTO MOŻE ZŁOŻYĆ WNIOSEK O DOFINANSOWANIE?
O dofinansowanie w ramach konkursu mogą ubiegać się mikro, mali lub średni przedsiębiorcy.
Co do zasady:
- Mikroprzedsiębiorstwo – zatrudnia nie więcej niż 10 osób,
- Małe przedsiębiorstwo – zatrudnia od 10 do 49 osób,
- Średnie przedsiębiorstwo – zatrudnia od 50 do 249 osób.
NA CO MOŻNA PRZEZNACZYĆ ŚRODKI?
- usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy;
- szkolenia w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy;
- podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach, misjach gospodarczych lub programie wspierającym rozwój na rynkach zagranicznych tj. koszty: diet, noclegów, przejazdów i dojazdów środkami komunikacji miejscowej, innych niezbędnych wydatków związanych z tymi podróżami takich jak opłaty za: uzyskanie wiz, bagaż, przejazd drogami płatnymi i autostradami, postój w strefie płatnego parkowania, miejsca parkingowe;
- transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych tj. koszty: zakupu usług w zakresie transportu i ubezpieczenia za granicą oraz na terytorium RP osób (pracowników wnioskodawcy i innych osób uczestniczących w realizacji projektu, w tym uczestników przyjazdowej misji gospodarczej) oraz eksponatów, odprawy celnej i spedycji, bagażu i nadbagażu,
- rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego;
- organizacji stoiska wystawowego na targach lub wystawie, w tym w szczególności koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w danych targach lub danej wystawie, w tym koszty zakupu gotowych, zindywidualizowanych elementów zabudowy stoiska wystawowego;
- reklamy w mediach targowych;
- udziału w seminariach, kongresach i konferencjach;
- organizacji pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej,
- wynajmu niezbędnych pomieszczeń oraz sprzętu;
- zakupu usług tłumaczenia;
- zakupu usług kateringowych;
- zakupu usług hotelowych dla uczestników przyjazdowej misji gospodarczej;
- informacyjno-promocyjne projektu tj. koszty: nabycia lub wytworzenia oraz instalacji elementów dekoracyjnych uwzględniających założenia wizualizacji Marki Polskiej Gospodarki, tj. przede wszystkim panelu promocyjnego MPG , nabycia lub wytworzenia oraz dystrybucji materiałów informacyjno-promocyjnych takich jak gadżety, materiały drukowane np. foldery, ulotki, wizytówki,
- przygotowania i prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych w mediach tradycyjnych, elektronicznych, cyfrowych,
- przygotowania lub tłumaczenia strony internetowej wnioskodawcy,
- produkcji i emisji spotów i filmów informacyjno-promocyjnych;
JAKIE SĄ WARUNKI?
Przedsiębiorca, który chce wziąć udział w konkursie musi wybrać odpowiedni branżowy program promocji oraz spełnić jego minimalne warunki:
– Sprzęt medyczny (link);
– Kosmetyki (link);
– IT/ICT (link);
– Jachty i łodzie (link);
– Meble (link);
– Polskie specjalności żywnościowe (link);
– Sektor usług prozdrowotnych (link).
JAKIE SĄ KWOTY WSPARCIA?
Poziom wsparcia:
- mikroprzedsiębiorstwo – z woj. mazowieckiego 80% dofinansowania, z pozostałych województw 85% dofinansowania
- małe przedsiębiorstwo – 75% dofinansowania
- średnie przedsiębiorstwo – 60% dofinansowania
Wielkość dofinansowania:
maksymalna wartość projektu wynosi – 1 000 000,00 zł.
TERMINY:
II nabór:
14.11.2016 r. – 16.12.2016 r.
Jeśli jesteś przedsiębiorcą kwalifikującym się do projektu wsparcie MŚP w promocji marek produktowych Go to Brand nie czekaj! Skontaktuj się z nami!
Chcesz dowiedzieć się więcej?
napisz do nas biuro@foresightgroup.pl lub zadzwoń +48 535 530 995